Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Seriöst, nu börjar det bli lite löjligt.
Jag har ALDRIG hört talas om lemonlime . Kan vi inte förpassa dessa "X är nere" till en annan kategori här på WN eller se till att man inte spammar om varenda upp/ner ?
|
Jag har aldrig hört talas om XH.se heller, betyder det att vi ska börja moderera bort dina inlägg pga att det är ett okänt webbhotell? Nja, det håller väl inte direkt.
I det här fallet så var inte ens webbhotellets egna hemsida tillgänglig, vilket gjorde att stoppet var av en något mer allvarlig art än att endast en enskild VPS eller mindre del av webbhotellet var otillgängligt.
Forumdelen heter "Webbhotell" och en stor del av alla trådar som ligger här handlar om att webbhotell är/har varit nere. Att de diskussionerna skulle vara mindre viktiga än någon annan diskussion kring vilket webbhotell som skulle vara bäst; köper jag inte riktigt.
För min del använder jag det bl.a. som en referens genom att söka på ett webbhotells namn för att t.ex. se kommentarer från andra kunder samt för att förstå om webbhotellet varit otillgängligt ofta - innan jag blir kund. En annan sak som gör att trådarna är viktiga är pga att kunder kanske inte alltid själva uppmärksammar att webbhotellet varit nere och det i många fall inte kommuniceras från webbhotellen själva. Eftersom sådan information kan ha inverkan både på förtjänst och besöksstatistik så är det viktigt att informationen finns tillgänglig någonstans.
Norman, vad exakt är det du hoppas kunna hitta här i Webbhotell-forumdelen egentligen? Det är ju inte en dedikerad anslagstavla för olika webbhotells tjänster; om det var det du trodde? Det finns annonsplats i högerkolumnen som du kan köpa om du kontaktar Jens eller Thomas.