Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-18, 21:07 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Mystica Visa inlägg
@fabian:
Du beskriver att siten känns amatörmässig. Det jag undrar är finns det något mer man kan sätta fingret på som gör den amatörmässig.? Är det förstasidebilden eller loggan? Eller är det hela upplägget du tänker på? Kontakt delen som du sagt har sina brister skall jag ta och se över och försöka få till så det blir lite mer personligt. Fri frakt är ett okynne. Visst gynnar det konsumenten men jag är inte riktigt för det. I dagsläget så har vi 29kr som enhetsfrakt via dhl och tror inte kunden handlar mer för att vi bjuder dem på 29kr vid XXX kronor. Vi får se kanske gör en test med det i framtiden för att se hur kunderna reagerar. Att ge dem exempel på vad andra kunder har handlat är kanske inte någon dum idé men finns det några konkreta underlag att kunder verkligen handlar mer med denna typ av presentation?
Logotypen är ful (enligt mig)

Färgerna är lite tråkiga, förstår om du vill ha sidan mörk, men det kunde göras på ett trevligare sätt tror jag. Stora gråa block är lite trist.

Dan är på WN har säkert lite statistik på det där med "kunder som köpte denna köpte även" från sin butik Roligaprylar. Själv tycker jag att det är ett bra sätt att bli tipsad om produkter man inte visste att man ville ha, och har vid flera tillfällen lagt till sådana saker i kundvagnen.

Enhetsfrakt är bra, men att få det fraktfritt kan fungera som en morot. T.ex. i kassan om det står "Handla för bara 38 kronor till så bjuder vi på frakten" kan få kunden att köpa ytterligare en produkt, eller kanske ännu mer.

Jag tycker det är konstigt att bilden på förstasidan har ett erbjudande om ett rökelsetorn, men jag kan inte klicka på det för att köpa det.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat