Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-17, 23:38 #1
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Tack för alla tips. Och visst jag håller med. Nu har jag lärt mig att tänka efter några gånger extra innan jag flyttar. Dock höll mitt gamla web-hotel en uprate på under 95% så jag var ganska pressad att flytta. Och i och med att jag inte kör några massutskick utan bara har vanlig mailkonversation med kunder så kunde jag styra om mina utgående mail till att gå från andra domäner.

Det verkar som om problemet kom från att en annan domän hade legat på samma IP och denna hade skickat en del spam och då trillade min domän också dit då den flyttade in på samma IP.

Dock kan man ju flika in att microsofts formulär verkr vara helt utan effekt. Jag råkade av misstag fylla i fel IP-när jag påpekade att mail inte kom fram. Efter några timmar kom det ett fint mail tillbaka som bekräftade att detta IP numret hade problem och att det kunde bero på ett antal anledningar. Men som sagt jag hade råkat ange IP för en av mina fungerande domäner, så det verkar som om det bara är en autoreply dom skickar iväg och så skickar de datan som jag skickade till NULL.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat