Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-15, 14:33 #9
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av olsserik Visa inlägg
Hmm, är rådvill.
Har två nya webbtjänster i pipelinen där jag normalt skulle kunna ta betalt per inlägg (företag kan posta sina tjänster). Men jag har lagt ut lite frågor om detta nu innan och det är ganska kyligt mottagande, det ska vara gratis helt enkelt.

Skulle vilja slippa att söla ner tjänsterna med annonser överallt för att få payback, men nu kanske det lutar åt det ändå.

Hur göra? Hur har ni gjort?

Det är ju en balansgång, jag vill ha in inläggen som genererar trafik och mer inlägg, men samtidigt inte ge bort "allt" gratis...
Inte helt enkelt läge. Så fort det rör sig om tjänster där man t.ex. postar inlägg eller annonser, så blir hela tjänsten direkt beroende av att man har trafik. Vem vill posta något där det inte finns några åskådare?

Tar man betalt från början får man inga användare, och det är i princip helt omöjligt att börja ta betalt senare för något som tidigare varit gratis.

Den enda lösningen jag tror på, är som andra här sagt, att köra gratis inlägg, men kanske ha premium positioner eller något utmärkande som man kan köpa för billig penning. Då kommer alla att göra inlägg gratis tills tjänsten har tillräckligt många användare, sen blir det intressant för dom att köpa bättre lägen, men se till att ha med betalalternativen från början.

Beträffande reklam, kör det för samtliga, men var lite småkräsen med valet av annonsörer. Det är mycket lättare att lägga in annonsering senare när du har trafiken, har du för gräslig annonsering i början så kommer ingen tillbaka.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat