Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-14, 21:10 #2
forngrens avatar
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
forngrens avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av daniel234 Visa inlägg
Blev "uppraggad" av en Telenor säljare idag som ville sälja på mig deras mobila bredband. Han tyckte det skulle gå utmärkt att ha det istället för ADSL, koppla in det i routern och bara köra som vanligt. De hade tydligen utökat till 10 mbit nu och det skulle bli 16 senare under året. Han kollade täckning m.m där jag bor och det skulle inte vara några problem.

Visst hade det varit smidigt att bli av med telias dyra saker men jag är skeptiskt till att det kommer fungera.

Är inte så insatt i det här med mobila bredband, men vad tror ni, är det något att satsa på?

/Daniel
Se till att prova täckningen i praktiken också. Hos the phonehouse kan du testa gratis i 10 dagar, http://www.phonehouse.se//Template/T...9350&Id=698377.

Om det räcker med mobilt beror på vad du har för behov. Tänk också på att hastigheten varierar beroende på belastningen av mobilnätet och således över dygnet. Testa och se helt enkelt!

EDIT: Vill tillägga att jag själv kör mobilt flat rate från telenor och det funkar riktigt bra. Den vänliga kundtjänsten är dessutom ett stort plus i kanten. Har även provat Tele2 vilket inte alls var lika bra.

Senast redigerad av forngren den 2010-04-14 klockan 21:15
forngren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat