Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 175
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 175
|
Det finns ju olika sätt att sortera/kategorisera/bunta ihop sitt innehåll, så att olika besökare kan välja olika ingångar till ämnet.
Du kanske vill skriva om en sevärdhet på ett specifikt ställe. Samma artikel skulle kunna dyka upp i olika miljöer.
Utflyktmål på Öland - kulturellt/ sport o äventyr / osv
Typ av semester - Semestra som barnfamilj / parsemester / kompisgäng
Besök Byxelkrok - Borgholm / Böda osv
Om en besökare har gått in på sidan där innehållet exempelvis är sorterat efter "barnsemester" så öppnar det ju upp för riktad annonsering. Du kanske kan direktsälja annonsplats till Ölands djurpark mm, lägga in någon affiliateannons till anpassat till barnfamiljer ehandel Barnkläder eller Leksaker. (besökaren är ju rimligen barnfamilj och konsument i största allmänhet, hela tiden, inte bara när man besöker Öland) Någonstans kan du lägga in en textbaserad Adsense annons som komplement, bra exit för dom av dina besökare som inte var intressade av någon annan mer lönsam annons.
Titta och inspireras av hur andra sajter i din nisch gör. Sen gör du något som du tycker är bättre, eller på ett annorlunda sätt. Ditt sätt. Marknadsföring är ingen exakt vetenskap, utan snarare en konstform. Så det är bara att göra sin egen grej.
Alla måste liksom göra sin egen hemläxa, klura lite, och koka ihop sin egen soppa. Skickar med ett tips jag fick en gång ang. marknadsföring: TÄNK KUND FÖRST
Lycka till!
Senast redigerad av Blomsterpassion den 2010-04-14 klockan 10:28
|