Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Tänkte på en grej till:
Om jag är utbildad webbdesigner, med några år självlärd kunskap bakom mig, inom detta, dator bygge och marknadsförning & reklam, kan man slå ihop allt då? Skulle ju vara schysst och ha typ ett företag eller ab, där man sysslar med reklam, webbdesigning , datorbygge eller ska man bara hålla sig till en grej?
|
Det är nog inte fel att bredda sig, det kan ju vara populärt bland arbetsgivarna och det har de senaste decennierna vuxit fram en hel rad utbildningsprogram på högskolor/universitet (inte bara inom IT) där syftet är just att ge studenterna en bred kompetens inom flera olika ämnen.
Dock så gäller det att välja vilka saker man ska komplettera med. Design och datorbygge är ju så pass olika att du aldrig kommer att få uppdrag eller anställning där du sysslar med både och. Webdesign & Marknadsföring/reklam ligger ju närmare varandra, och om du satsar på att bli egenföretagare så är det ju en bra kombination även om större företag säkert söker folk som är bra på en av sakerna.
Jag tycker du ska försöka bestämma dig om du vill jobba med IT och isåfall med programmering eller design. Det låter inte som om att du är den tekniska personen så designspåret är kanske din grej?