Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-12, 22:33 #1
oakleaf oakleaf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
oakleaf oakleaf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Earth Vilka online-erfarenheter lockar på nätet?

Hej alla, tänkte att det vore kul att diskutera vilket innehåll som är mest intressant, teoretiskt på internet. Vad har ni för erfarenheter kring att locka användare och öka användadet på nätet?

Gillar folk endast sociala medier, gillar folk hemsidor som rankar topplistor (roligaste videos, bilder, historier)
Nyheter kanske lockar?
Nya nytänkande tjänster som nyttjar allting ovanstående (typ twitterklienter, facebook-applikationer) osv.

Vad tror ni är ett lyckat exempel på en hemsida som kan bli stor, vad ska man satsa på, vad är mindre lyckat (stora fula banners överallt). Hur tjänar man pengar på att ha mycke besökare på sidan, alternativt på användadet?

Gillar folk att bidra till innehållet? Gemensamma bloggar? Vanliga bloggar?

Vore kul att se lite hur ni tänker. Personligen har jag alltid utvecklat hemsidan med ett väldigt stort tänk som lett till att sidan blir för stor (funktionsmässigt) som upplevs väldigt rörigt. Därför har jag börjat bygga mindre sidor som en nisch (typ videos) som jag med tiden ska utveckla genom ett större hemsidonätverk i botten (med gemensamma medlemmar mellan alla sidor) osv.

MVH

Senast redigerad av oakleaf den 2010-04-12 klockan 22:36
oakleaf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat