Hej,
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus500
Ett så dramatiskt tapp i Pagerank är inte bara ovanligt utan också något som knappast händer naturligt, det låter som att du fått straff för till exempel länkförsäljning. Straffet innebär en minskning i synlig PR (det vi ser i toolbaren inte det värde Google använder) och ett minskat värde på dina utlänkar. Det blir inga förändringar i hur Google hanterar sitens positioner eftersom de räknar dessa på ett annat värde än det du ser.
|
Jag håller med fullständigt. Jag har sett över många av mina länkar och gjort en massa till 'nofollow', men ännu ingen förbättring i PR. Jag tror det ev kan vara de textlänkarna jag har på förstasidan som spökar. De är inte köpta av någon, men kanske kan uppfattas som det.
Får ta och göra en ytterligare storstädning efter songkran (thailändska trad nyåret).
EDIT: Såg att den ökat ett snäpp i PageRank (måste varit i dagarna), alltid något. 7 hade den ett par månader runt år 2002-2003 och det var nog ett av de mest överdrivet positiva resultat jag sett om jag nu skall vara lite "ödmjuk".