Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-10, 15:11 #15
Magnus500s avatar
Magnus500 Magnus500 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2007
Magnus500 Magnus500 är inte uppkopplad
Medlem
Magnus500s avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
tack för era svar, jag visste redan om att PageRank höjs beroende på länkarna. men trodde det även höjde i SERPen.
Jag tror att det som de försöker säga är att PageRank är en av de parametrar som avgör vilken position du får. Det är en av många och det är dessutom ett litet gammalt mätvärde.

I Googles ungdom var PR mycket viktigt och man kunde klättra snabbt genom att köpa sig en PR6 länk. Idag är det inte så enkelt, relevans på länken bedöms t ex. En länk från en sida med hög PageRank kan alltså höja din PR utan att ge dig särskilt mycket bättre positioner för att den ses som irrelevant.

Men, att säga att PageRank bara är ögongodis är direkt felaktigt. Det är en grov uppskattning av inlänkarnas värde. Inlänkarna i sin tur är den enskilt viktigaste faktorn för positionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Jag har en sida som på några år ramlade från 7 till 3 i PR utan att det syns i SERP.
Ett så dramatiskt tapp i Pagerank är inte bara ovanligt utan också något som knappast händer naturligt, det låter som att du fått straff för till exempel länkförsäljning. Straffet innebär en minskning i synlig PR (det vi ser i toolbaren inte det värde Google använder) och ett minskat värde på dina utlänkar. Det blir inga förändringar i hur Google hanterar sitens positioner eftersom de räknar dessa på ett annat värde än det du ser.
Magnus500 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat