Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-10, 11:33 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-mn Visa inlägg
" lixom vem vill inte komma i t.ex Kostym till jobbet, ha eget företag (t.ex) och åka hem med sin nya fräscha Audi A6:a 2.0 tdi? Med en arbets tid mellan 09:00-16:00...
"

Fullt så är det inte för alla. Vissa som jag, har promenadavstånd till kontoret, så får lämna bilen hemma. Sen är det inte kostym riktigt alla dagar...
Jag har aldrig någonsin haft kostym i jobbsammanhang. Tror jag burit kostym typ tre gånger i hela mitt liv, samtliga på universitetet. Minns en bekant som var delägare i ett spelföretag som köptes upp av ett japanskt företag. När japanerna kom på besök hade samtliga kostym utom han som gick i bandtröja och jeans men det gick alldeles utmärkt ändå. En av japanerna visade sig till och med vara ett stort fan av bandet ifråga

Själv arbetar jag mestadels hemifrån, både mot kunder och med egna projekt. Ibland åker jag ut till kund men då lånar jag normalt sett deras kontor. Är heller inte det minsta bilintresserad. Försöker hålla en miljövänlig profil på mitt eget företag och åker kollektivt när möjligheten finns. Har till och med köpt en ekologisk musmatta

Det saknas ett stort yrke i listan. Lärare / lektor / professor / utbildare / whatever finns det ett mycket stort antal idag, både på universitet och högskolor såväl som privata aktörer.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-04-10 klockan 11:49
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat