Jag tänkte att jag i objektivitetens tecken skulle följa upp vad som händer i mina göromål med
Panlegis.
Jag hade en förhoppning att denna uppföljning skulle vara positivare men kom snabbt till insikt att det var naivt av mig att tro det.
Till saken hör ju att jag som jag sagt tidigare anmält detta till VISA (ett förfarande som jag vet tar tid så att det inte gett något än är inte förvånande)
Jag har även anmält det till, och det utreds av "Companies House" och "Companies Investigation Branch" (CIB) i Storbritannien. Så...
I Torsdags fick jag ett e-mail från
Alexander Lundin på
Panlegis, med ämnesrad "Återbetalning", där han sa att han försökt nå mig.
Det var Skärtorsdag och jag lät det bero över helgen, och trodde faktiskt att dom kommit till insikt att man agerat felaktigt. För att kunna reklamera en transaktion till VISA t.ex. bör man ju ha bestridit fakturan till utställaren, så självklart har jag informerat
Panlegis om detta, senaste jag pratade med
Alexander Lundin så avslutades också vårat samtal med att jag sa att det var den här vägen som återstod.
Döm om min förvåning när jag under gårdagen får ett mail från Alexander där han säger:
Hoppas påsken har varit bra.
Jag ville bara kontrollera att du mottagit refunderingen och om du har kommit igång med bolaget.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Mvh Alexander
Först och främst, refunderingen? Men okej, det som ju verkligen får det att koka över är att man låter det gå 2-3 veckor, och sen hör av sig och
låtsas som att absolut ingenting har hänt, det är ju f-n skamlöst. Att man inte gjort någon "refundering" bör ju vara enklare för dom att kolla på "eget håll", vidare var ju den "refunderingen" relevant när jag trodde att detta var det enda felet dom gjort, och att dom faktiskt kunde leverera det man säger sig leverera.
Att
Panlegis gör upprepade misstag, dom flesta relaterade till ekonomi, där man bl.a. adderar ej beställda tjänster, och sedan överdebiterar jämte den fakturan man skickat ut, och inte förstår att detta resulterar i att man förbrukat sitt förtroendekapital...skrämmande.