 |
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
|
Hej,
Jag skulle vilja påstå att egentligen så är det inte journalisterna, eller ens rubriksättarna/tidningsledningen det är "fel" på utan vi, konsumenterna.
Det är "vi" som köper fler lösnummer när löpsedlarna är spektakulära och betalar Plus-tjänsten i AB för att läsa om Kikki Danielssons falukorvsfrossa eller när någon i killinggänget berättar om sitt självmordsförsök.
Tillgång och efterfrågan alltså. Givetvis analyserar kvällstidningarna vad som säljer och vad som inte gör det inklusive löpsedlar och smaskiga rubriker. Brorsan min är journalist och han berättade att när det var mord på löpsedeln körs fler ex ut till bensinmackarna och när det är bantningstips så hamnar fler tidningar i snabbköpen.
Det är nog inte så mycket att göra åt, utom att möjligtvis undvika sensationsjournalistiken som konsument. Dessutom hittar man ju utmärkt journalistik i ex DN, SvD, Resumé osv.
__________________
-
• Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-04-07 klockan 06:06
|