Citat:
Ursprungligen postat av frekje
forum.bakmaskin.se/anders (om Anders vill ha ett eget forum) än forum.anders.bakmaskin.se.
|
Well, nu tänkte jag mer att det skall finnas ETT forum, inte att användarna skall skapa varsitt. Och den kommer att ligga på forum.bakmaskin.se i vilket fall som helst.
Och frågan är då vad som är viktigt att ha, låt säga att min blogg heter fabian.bakmaskin.se, på min blogg är det inte så relevant att visa att den ligger på bakmaskin.se, fabian är ju det som är mest relevant, det är ju min blogg.
Nu kommer ju alla dessa bloggar att vara personliga och generella, dvs, det finns inga speciella sökord som vi vill ranka bra på, det viktiga är ju att det "känns" bra för användarna.
En annan sak man kan tänka på dock är ju att om vi lägger en länk i footern på alla bloggar som t.ex. heter "Gratis blogg" och länkar den till gratisblogg.bakmaskin.se, kommer det då vara någon skillnad i länkkraften från [username].bakmaskinen.se x 1000, eller blogg.bakmaskinen/[username]/ x 1000?
Några av de största bloggsajterna kör ju med egen subdomän, t.ex. Blogger, Wordpress.com, Blogg.se mm.
Några som kör med en domän och användarna i "katalog" är blogg.aftonbladet.se, passagen, metrobloggen mm.