Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2009
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
|
Om jag sålde en egen produkt på min hemsida skulle jag inte lägga in adsense annonser där konkurrerande produkter slinker in, och där dina potentionella riskerar slinka ut. Dom kanske inte orkar läsa dina ganska långa säljtexter.
Du skriver och reperaterar begreppet "vår produkt" många många många gånger i dina texter. Visst, du vill sälja din produkt. Men är det "din produkt" som kunden behöver och är intresserad av?
Ett klassiskt exempel: En borrmaskinstillverkare, som gillar teknik, tror att han säljer en borrmaskin, en produkt. I själva verket säljer han ett hål i väggen.
Vad är ditt "hål i väggen" ? Kanske mer framgång på krogen eller på jobbet eller vad det nu kan vara. Skriv lite mer om det i istället.
Sen skriver du någonstans citat: "Dagens företag gör allt för pengar. Dock inte vårt." Att i princip förtala alla andra företag, känns inte så seriöst. Jag skulle i varje fall vända direkt som kund. Du är ju också ett av dagens alla företag. Det blir lite som att kissa i sin egen matskål. Och det får man inte så god andedräkt i munnen av...
|