Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-05, 19:47 #20
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Poängen med att låta kunden se kostnaden med kreditkortet är att de ska kunna ta ett aktivt val. De kanske vill ha en "gratis" reseförsäkrning som många kreditkort erbjuder om de används. Men då är det ju bra att de se kostnaden så att de kan välja att betala med kreditkort eller med banköverföring. Vissa tycker att det är värt 200kr att kunna betala med kreditkort och jag förstår dem, men jag vill inte att de som väljer banköverföringen ska behöva betala extra.

Ungefär som att de som väljer att skicka varorna med express packet ofta behöver betala mer. De som väljer normal frakt behöver inte betala något alls. Billigaste alternativet ingår, vill man ha något extra kanske man är intresserad av att betala för det.

Tanken med denna tråden var kanske inte att diskuttera om det är rätt eller fel att ta betalt för tjänster, jag ville bara veta vad det finns för alternativ på marknaden, och det har jag nog fått reda på även om jag har svårt att förstå hur Ryan Air kan tillåtas ta så stor avgift för att använda VISA, men det är ju som sagt en helt annan tråd.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat