Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-04, 20:12 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag gick in och skulle testa att betställa en brudklänning till min fiktiva "brud", men rubrikerna på alla 12 brudklänningarna var "brudklänning" varför har de inte individuella namn, som IKEA har ju hittat på olika namn för alla sina produkter "Ivar" för en bokhylla "Sultan" för en specifik säng, jag klickade för en brudklänning som senare visade sig vara en "askungeklänning" det borde väl framgått redan i listan över alla brudklänningra tycker jag. Jag skulle dessutom viljat se en större bild som täcker hela sidan när man klickar på bilden så man kan se lite mer detaljer.

I varukorgen står det "brukdklänning" för den askungeklänning som jag klickat för, borde stå det specifika namnet.

Småsnålt att dutta med fraktkostnad på 31,20-39 SEK på en produkt som kostar 2895 SEK.

Obegripligt med Leveranssätt Post 31,20 SEK, Spårat Paket 72 SEK + frakt 39 SEK irriterande, räkna in allt i priset och ta 3995 SEK för brudklänningen utan tilläggsavgifter.

Betalsätt är på liknande sätt obegripligt utformat. Borde vara:

* Betala direkt med kreditkort (Så får du 50 hjärtformade ballonger utan extra kostnad)
* Beställ mot faktura med betalningsvillkor 30 dagar netto och 30 dagars returrätt.
* Nöjdkundgaranti, är du inte nöjd så får du pengarna tillbaka
* Efter bröllopet så kan vi packa ned brudklänningen för tryggt långtidsförvar så den behåller sin spänst... (Ingår utan extra kostnad)

Gör det enkelt för kunden att fatta beslut, inte en massa valmöjligheter.

När det är dags att betala så ser jag denna text:

Citat:
Betalning via Bankgiro eller med säkra nätbetalningar; Payson, Paypal. Beställningar som ej betalas inom en vecka skickas mot faktura. Paypal, Payson: [email protected] Bankgiro: 410-2539 För betalning mot faktura - ange personnummer.
Den gör mig bara förbryllad, hur gör jag för att välja Payson, Paypal eller säkra betalningar?

Ännu mer frågetecken, beställningar som ej betalas inom en vecka skickas mot faktura? De borde du inte skcika alls tycker jag för då är det väl något skumt?

Du kan aldrig frövänta dig betalt om du inte skickat en Faktura eller åtminstonde en Avi till kunden där det tydligt framgår vad kunden beställt och vad du som leverantör förväntar dig få betalt för. OBS!!! Orderbekräftelse är inte att jämföra med vare sig faktura eller avi, det är en orderbekräftelse, dvs ett ensidigt åtagande fån leverantörenssida att man mottagit en beställning och arbetar med att affektuera den, och inget annat. När leverans sker skickar man en faktura....

Vad har jag (som kund) för nytta av emailadressen [email protected] eller bankgironummret i det här läget? Jag håller ju just på att fylla i ett orderformulär?!?! Otydligt och förvirrande.

På fakturan ska givetvis bankgironummret framgå med all önskvärd tydlighet men inte här i orderformuläret. Ta bort all text som kan förvirra kunden, en förvirrad kund beställer inget eller tvekar....

I det här läget gav jag upp fattade inte hur jag ska gå vidare, "min brud fick ingen klänning..."

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-04 klockan 20:36
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat