Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-02, 22:22 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Trots att vi säljer en egen växeltjänst hade vi ett tag en växel från Telia. Som med alla Telias produkter var supporten värdelös. First line kopplade oss först fel så vi fick sitta i fyra telefonköer innan vi kom fram till rätt person. Denna person råkade felaktigt avsluta vårt huvudväxelnummer trots att det vi egentligen ville göra var att koppla om ett par köer. Deras växeltekniker var då helt onåbara i hela juli på grund av semester, så trots att de själva gjort fel tog det två månader innan de kunde koppla in numret igen.

Detta är förstås bara en anekdot men jag tycker ändå att det alltid känns på det här sättet när man har med Telia att göra.

Jag skulle för övrigt också rekommendera antingen en IP-telefoni-lösning eller en mobil växel. För ett litet till medelstort företag är det den enklaste lösningen eftersom man då slipper hålla med egna tekniker eller konsulter för att drifta växeln.
Som företagskund betalar man mer än privatpersoner och får sämre service. Jag fick inte ens felanmäla de två anslutningar i vår centrexväxel som slutade fungera en helg - återkom på måndag.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat