Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-02, 14:19 #12
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
Men jag får det ju inte att gå ihop, sålde du med förlust? Men du likförbannat lyckas omsätta 500k-1m :S
Nej. För att jag fick pengar från annat håll men inte ifrån min pappa längre.

Och igen. Jag klarade helt enkelt inte av att beställa på beställning. Om en kund ville ha fem st av dessa produkter, ja då fick kunden vänta i 7-14 dagar ibland ännu längre men många hade tålamod, självklart. Och det skulle underlätta avsevärt om man hade ett större parti hemma på denna produkt av olika märken.

Citat:
Och två andra frågor...
Vet du hur stor skillnad det är på 500k och 1m
Ja.

Citat:
har du koll på din siffror?
Ja.

Citat:
Vad kosta hemsidan?
10.000 kronor kostade den, halvfärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Vad sålde du?
Arbetade inom sportbranschen.

Citat:
Ursprungligen postat av rstvideo Visa inlägg
Känns lite fult att sitta och importera varor från UTLANDET med när vi har så mycket fint svensktillverkat du kan sälja! Det är såna dom su som förstår vårat vackra land.
Ordnar du bättre inköpspris än vad min leverantör gjorde i Vancouver så köper jag mer än gärna från Sverige. Men tyvärr går inte det.

Det finns ett företag som idag tar 2.499 kronor för den här produkten. Samma produkt sålde jag för under 2.000 kronor. En annan produkt som företaget ovan säljer för 2.999 kronor sålde jag för 2.499 kronor, ibland billigare t.o.m.

Jag gick lite andra vägar än vad man brukar göra när man tar leverantörskontakt inom den här branschen. Fick ett samtal från agenten i Sverige, som saluför den här produkten och han undrade hur jag kunde få så bra pris och då sa jag bara "jag har de rätta kontakterna" och sedan erbjöd han samma produkt men för en fantasisumma. Visst, det hade varit smidigare och få leverans från Sverige istället från Kanada men jag tjänade ändå pengar på att ta produkten från Kanada, till Sverige.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat