Citat:
Ursprungligen postat av Cod
Är detta ett aprilskämt?
|
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_
Ja, det har jag också undrat länge. Är du ett aprilskämt StateCollapse?
|
Nej. Jag är inte mycket för 1 April. Kan bygga upp bättre skämt än detta men det är inget skämt. Det är verklighet och seriöst.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar
Hmm känns som att du köper in lager efter lager men får hela tiden låna till nytt  Någonstans där gick det fel.
|
Jag ville låna 100.000 kronor första gången för att köpa in ett lager med produkter för att jag fick bättre pris från min leverantör om jag beställde 50 produkter istället för 5 produkter. Plus att min leverantör fanns i Kanada, Vancouver.
Jag beställde mitt första parti igenom pengar jag fick av min pappa men sedan lät han mig kontakta ALMI och höra efter om dom kunde låna mig pengar till ett större parti då en del kunder efterfrågade fler produkter av samma märke. Hade då ALMI lånat mig pengar för ett större parti, alltså 100.000 kronor så hade företaget idag levt vidare och jag hade levt på mitt företag.
Jag köpte alltså mitt första parti igenom min pappa och det gick runt. Han ville se om det gick bra för mig och att jag verkligen kunde sälja produkterna. Ett test om man säger så. Det gick bättre än vad han trodde och därför bad han mig gå vidare till ALMI då hans plånbok inte kunde täcka ett köp på 100.000 kronor.
Men ALMI nekade mig för andra gången med ett lån trots att en stor kundstock fanns. ALMI sa till mig "du behöver inget lager, du kan köpa in dessa produkter när kunderna frågar". Jaha, tänkte jag. Ska kunderna behöva vänta i nästan två eller kanske tre veckor på sin produkt när jag kan ha den hemma och istället skicka iväg den blixtsnabbt.