Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-01, 19:49 #20
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
... Det var precis därför jag rekommenderade er att läsa boken.
Det finns olika typer av "Free", där reklamfinansierad är EN av dom.

Läs boken, och återkom sen.

Förresten, visste du att t.ex. Gillette, Jell-O och liknande STORA företag gjorde precis så?
Dom gav bort saker gratis, "FREE"... Utan varesig bindning eller krav?
Att Gilette skulle ge bort något gratis är bara nys, detta är reklam och marknadsföring (varuprover) för dem, de tar kostnaden för dessa kampanjer från sin marknadsföringsbudget, sen får de hjälp av nöjda kunder som sprider "word-of-mouth" till sina bekanta... Så småningom så ökar Gilette sin försäljning och tjänar mer pengar....

Marknadsföringsbudgeten har de redan räknat in i produktens pris....

"Det finns inga gratisluncher" är ett känt begrepp..... som syftar till att någon alltid betalar någonstans i kedjan och i slutändan är det alltid kunden hur man än vrider och vänder på det....

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-01 klockan 19:51
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat