Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-30, 20:22 #40
chilis chilis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
chilis chilis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Bumpar den här tråden då jag behöver lite hjälp.

Min kompis är igång och skapar en design till mitt företag som jag ska återuppta inom kort. Han ska även programmera och lägga in en prestashop plus betallösningar. Med andra ord, en komplett e-handelsida.

Saken är den är att han inte vill ha betalt för arbetet. Jag har erbjudit honom pengar, några bärs på krogen eller en middag. Lite sånt. Men han vill inte denna gång som tidigare för då kändes det fel efteråt sa han. Han tycker det känns fel att ta betalt av en god vän. Nu har jag dåligt samvete av allt detta eftersom jag vill göra rätt för mig och betala honom.

Det jag får till svar är "Jag vill inte ha betalt i någon form, det känns konstigt att ta betalt av en så nära vän" och jag vill som sagt ändå betala honom. Vare sig det är 1kr eller 10.000kr men han vill inte.

Nu frågar jag er andra. Ni som har byggt hemsidor åt kompisar, får ni dåligt samvete av att be om betalning från er kompis eller är det normalt? Behöver tips och idéer kring hur jag ska göra med detta. Självklart vill jag betala som sagt eller bjuda honom på en middag, hockeymatch eller vad som helst men på något sätt vill jag göra rätt för mig.
Hur gammal är din kompis? Är han en vuxen människa får han stå för sina ord och tankar. Sen får du ju känna av, ser inte detta som något problem att diskutera på WN... Bättre att kolla om du hittar något forum där psykolog-studenter eller liknande diskuterar.
chilis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat