Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Musik lyssnar jag på, det vill jag inte se i tidningen. De som jag räknade upp vara bara en bråkdel av de jag tycker skulle vara intressanta att lyssna på.
Artister är dock klart överrepresenterade i media i stort, hur många artister finns det egentligen? Jämför med hur många programmerare, eller läkare det finns och hur ofta de visas i media i relation till sin numerär.
|
Man kanske vill veta om de artister man gillar släpper nytt album eller spelar i Sverige?

Skvaller kommer dessutom alltid att sälja, det går inte att göra så mycket åt.
Det finns en väldigt enkel anledning till att artister är överrepresenterade i media. Deras verksamhet bygger nämligen på att ett mycket stort antal människor känner till dem. Samma sak gäller inte för en programmerare eller läkare. Jag skulle inte vara det minsta intresserad av att läsa om någon på detta forum i tidningen och det är nog inte många andra heller. Att läsa om enskilda människor, vare sig det är Britney Spears, Bill Clinton eller Fredrik Reinfelt, är inte särskilt intressant i mina ögon. Föredrar riktiga artiklar med substans, t.ex. hur äldrevården i Sverige fungerar jämfört med tidigare, hur uigurernas situation i Kina ser ut just nu, hur framtiden för den kvarvarande regnskogen ser ut etc.