Citat:
Ursprungligen postat av mp3express
Håller med! Men man kan inte ta sig ur ett avtal väl hur som helst?
|
Det kan du absolut! Om ert företag har lidit skada eller något annat i avtalet inte stämmer så kan man ifrågasätta hela avtalet och komma ur det.
Här är det ju helt underbart att deras VD t.o.m går ut och erkänner att det är en ren lögn att de har redundans. Vilket vi på forumet redan diskuterat tidigare. Men att VD:n skulle erkänna det.. Magiskt!
Den troliga anledningen till att de inte kan peka om vi som har server hos dom är att de inte har möjlighet att ta deras "andra lina" med samma IP-adress-segment som deras trasiga. Detta skulle innebär att de måste ändra IP-adresser på alla servrar och dessutom peka om alla DNS-serverar för de som har A-records.. Jag vet inte hur mycket jobb det skulle röra sig om, men bara att kontakta alla drabbade kunder och förklara detta lär ju ta dagar.
Att däremot ändra IP-adresserna för sitt eget webhotell och peka om den DNS:en och sedan hoppas att de flesta kört CNAME-pekning, ja det går ju hyffsat fort, med DNS-synkning kanske en 2-4 timmar inom sveriges gränser - vilket också framgår lite av deras egen kommentar "Observera att det kan ta lite tid innan dessa ändringar slår igenom." = klassisk kommentar när man ändrar en DNS.
Kan vi göra en headcount här på WN och se hur många vi själva får ihop som är drabbade av deras inkompetens och lögner?