Citat:
Ursprungligen postat av editman
Jag har gjort ett jobb åt en kund, där vi kom överens om ett pris och fakturan samt jobbet godkänts. (Design och CSS av hemsida)
Har levererat allt, men inte fått betalt ännu, 2 veckor efter förfallodatum...har försökt kontakta kunden och i början fick jag svar om att deras ekonomiavdelning har fakturan och att den kommer att bli betald...ibland har han sagt: pengarna kommer in idag innan kl. 13.00 osv...
Senaste veckan har kunden dock försvunnit helt under isen.....han svarar inte på mailen, har blockat mig på msn, där han var väldigt aktiv när han behövde hjälp.... och pengarna har inte kommit in ännu...när jag försökte sälja fakturan till Svea Ekonomi, så meddelade dem mig att företaget ställt in alla sina betalningar och att jag förmodligen inte kommer att få betalt....
Finns det inget man kan göra för att kräva betalningen?
OBS!
Vill inte gå ut med namn eller liknande på kunden, önskar endast få allmäna tips och råd.
|
Vilket fakturadatum är det? Vilket förfallodatum har du? Du fr räkna med 30 dagar netto som default, innan dess är det ingen idé att försöka med några åtgärder.