Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-26, 13:10 #38
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Såg reprisen av programmet i natt, har nog ändrat min uppfattning om tjejernas värdering en aning.

De hade inte gjort minsta kalkylerande och hade bara fabulerat ihop omsättningen.

De hade ingen uppfattning om hur många abbonemang de behövde sälja för att nå upp till målomsättningen!!!???

De hade NOLL KOLL på sin egen affärsplan!!!! VARNING!!!!

Samma sak med killen som hade en prototyp av en personlyft, han hade en färdig produkt soom hade en tydlig och enkel funktion, tydlig målgrupp, men NOLL KOLL på kalkylen.... Jag slår mig för pannan!!!! Han hade Världens superläge att presentera sig för "drakarna" men hade ingen kalkyl!?!?!? Han hade NOLL KOLL på täckningsbidraget, NOLL KOLL på självkostnaden, NOLL KOLL på hur han skulle sköra distribution (typ återförsäljare)... Han hade exempel på mindre bra målgrupper (kunder med för lite resurser så de inte hade råd med produkten), han hade NOLL KOLL på vilken nytta produkten skulle ge kunderna i form av ökad lönsamhet (det måste man alltid ha när man riktar sig företagskunder).

Killen med BarnBärselen tycker jag hade en riktigt bra idé, gedioget förarbete men kunde inte fullfölja det engagemang som krävs för att nå framgång med sin idé genom att själv ta ledarskapet för företaget. Jag tycker dock att han klarar av att hantera det eftersom han har gjort ett så bra förarbete (bäst av alla denna dag).

Killen med bokstödet behöver inte drakarna, han klarar sig bättre utan dem precis som Douglas Roos sa.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat