Citat:
Ursprungligen postat av Ara
1. varför ska bara folk som vi "tjänar" på få komma hit?
2. Vi i Sverige har det riktigt bra om du jämför med många andra länder och så det är vår skyldighet att hjälpa till (sen att (speciellt eftersom vi i Sverige historiskt sätt utvandrat i ganska stor skala till andra länder).
3. Du tror inte det orsakar problem för människorna som flyr om vi inte tar imot dom, men det kanske du inte bryr dig om för det är inte ditt problem?
4. Tror du att folk vill fly?
|
1. Varför skulle folk som missgynnar Sverige få komma hit?
2. Sverige har ingen skyldighet att hjälpa någon förutom de som är i behov av asyl.
3. Asylinvandringen utgör för det första en liten del av invandringen till Sverige och skapar i sin tur stora problem.
4. Det beror på, den enskilda individen får det garanterat bättre här. Jag träffade en välbärgad turkisk man som bott i Malaysia i hela sitt liv, när jag berättade för honom att jag var svensk så sa han följande till mig: "Jaha från Sverige, jag har hört att det är ett väldigt bra land att bo i." Varpå jag svarar att visst är det så. Han fortsätter då med att fråga "Är det sant att man får gratis lägenhet och pengar från staten utan att göra någonting?" Har du någonsin funderat över varför folk skulle välja att "fly" till just Sverige förutom det faktum att det är kallt 10 månader per år, vi har världens högsta skattetryck, och vi är det land i Europa som har längst resväg från samtliga konfliktområden.