Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Mar 2005
|
"Självklart gör folk att för att överleva, jag skyller inte på flyktingarna utan hur Sverige hanterar det. Visst kan man ställa krav på dom som redan är här att anpassa sig efter Svenska samhället."
Svar: Såklart men det är lite skillnad på att överleva och vi i sverige som gnäller för att vi inte har senaste ledtvn. Och såklart ska dom som kommer hit följa våra regler och lagar.
"Men alla vet vad som händer om man sätter för många i samma båt, den kommer att sjunka. Innan det så kommer folk döda varandra för att den inte ska göra det just för att försöka överleva."
Svar: Så vad ger dig rätt att vara den som bestämmer vem som ska åka med i båten och vem som inte får åka med?
"Sedan vet jag inte hur man kunna ta emot så mycket flyktingar och klara av det när vi inte ens klarar av att se till att folk har arbete."
Svar: jag tycker också att det kan hanteras bättre, men jag tycker nog att man ska hjälpa så många somd et bara går. VI har väldigt hög statard i sverige som jag är bredd att säkna lite för att hjälpa fler.
"Sedan vem har sagt att Sverige ska behöva ta sådan stor mängd när andra länder inte gör det?"
Svar: Det ska vi inte behöva utan göra för att vi VILL hjälpa till.
"Ur din synvinkel tycker du att vi ska importera all befolkning som har krig eller problem, eller tycker du bara att dom som lyckas fly hit ska ha den möjligheten."
Svar: Absolut inte, men det är ca 1miljon svenskar som har flyttat/utvandrat till usa dom senaste 150åren och innan vi har fyllt den kvoten med invandrare ska vi nog hålla tyst eftersom vi utvandrar mer än vad vi tar in.
"Man kan inte hjälpa alla, man löser inte problem genom att flytta folk. Det kommer alltid födas nytt folk i dom länderna som med kommer fly."
Svar: Och om det föds nytt folk är dom mindre värda eller varför skulle vi inte vilja hjälpa dom?
"Om man vill lösa ett problem se till att lösa problemet i landet det det uppstår. Men då kommer du säkert gnälla att det inte är vettig att använda militär till sådant. Vilket säkerligen det inte är men bättre försöka lösa grundproblemet."
Svar: såklart ska man försöka lösa grundproblemet men under tiden kan fär folk få bo lite hos oss?
Sen är det väl bra om det kommer hit folk med nya idér och uppslag, eller du kanske inte äter pizza, kebab, glass eller äter någon annan icke svensk mat?
Snart är kebabpizzan på julbordet och det är inte mig i mot.
|