Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-25, 18:26 #6
Aron L Aron L är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2008
Aron L Aron L är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av maltemus Visa inlägg
Ok. Det skumma är att de sidor folk besöker mest hos mig är: Cypern, Nya Zeeland, Thailand, Australien och Indien.

Inga billiga resor direkt. Dessa sidor står för 60% av trafiken till sidan. Jag tycker det känns ganska billigt med ett 1.5-2kr klick för resor till dessa länder.

Jag är med andra ord inte ute efter att manipulera google, frågan är väl mer: Kommer jag tjäna mer per klick om sidan tex ökar från 1000 besökare per dag till 5000? (Förutom att jag får mer klick så klart). Handlar kvaliten per "klick" något om populärien av själva sidan.

Det trevliga med sidan är att jag fått upp den på 6.55% klickrate sedan en ombyggnad. Låg på ca 4% tidigare. Första målet är självklart nu att öka besökarantelet från ca 1000 till 2000. Något jag inte tror är omöjligt då jag först nu börjat kika om sidorna är bra i SEO synpunkt (Jag har mängder med innehåll men dåligt med sökord tex)
Nej, förmodligen håller ersättningen per klick i sig och kommer inte ändras om du får mer besökare. Den styrs nästan uteslutande på vad hur många som bjuder på just det sökordet/termen. Det du som sagt kan jobba med är att höja click through rate och som tidigare nämnt prova lite affiliatenätverk.

Registrera dig på tradedoubler och se om du kan hitta några resebolag som betalar bra. Exempelvis har fritidsresor 2% per försäljning i ersättning, kan ju bli mycket om din sida driver avslut. Resfeber ser ut så här:

UB SEK 0,00
iMedlemsregistrering SEK 3,00
Medlemsregistrering SEK 10,00
iFlygbokning SEK 39,00
Flygbokning SEK 130,00
iPaketresor SEK 133,00
Paketresor SEK 350,00
iHyrbil 2,10 %
Hyrbil 7,00 %
iHotell SEK 75,00
Hotell SEK 250,00
iEvent 1,50 %
Event 5,00 %
iAktivitet 3,00 %
Aktivitet 10,00 %

Vem vet: Allt handlar ju om din sida driver klick som konverterar eller inte. Du kan ju sätta upp ett test och jämföra
Aron L är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat