Man kan förstås göra en enklast möjliga lösning, t ex genom enkla html-sidor med bilder, beskrivningar och mail-formulär för att beställa. Men det är knappast den bästa lösningen på sikt.
Att presentera sina produkter på webben är ju bra, men ökar knappast försäljningen om det inte finns möjlighet att enkelt beställa direkt på hemsidan. Springer jag på en site som bara presenterar produkterna och det är det minsta krångel med att beställa så backar jag och letar rätt på någon annan leverantör och så tror jag många av oss fungerar.
Vad som behövs är alltså inte bara ett sätt att visa produkterna utan en shopping cart och checkout (kundvagn och kassa).
Med rätt argument bör man kunna få kunden att inse att det är bättre att göra rätt från början även om det kostar lite mer, än att göra om och göra rätt senare eftersom det definitivt blir dyrare totalt sett.
Om du inte redan gjort det så överväg att lägga upp hemsidan i ett CMS, t ex
Joomla!. Kika på någon form av webshop-lösning, t ex
Virtuemart eller
Prestashop.
Stefan