Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Jag har kört både Svea och Klarna och det är likvärdiga tjänster, just nu är enda fördelen att Klarna är ett starkare varumärke hos dina kunder.
- Svea skickar ut en pappersfaktura till kunden så där slipper du bry dig, jag förmodar att du får betala portot i deras fasta avgift.
- Hos Klarna får du skriva ut Fakturan och bifoga den i paketet och sparar därmed in portokstnaden och bör få en fast avgift som är lägra tack vare detta.
- Svea betalar ut pengarna dagen efter köp med Klarna så tar det ca 3 veckor att få utbetalningen.
Utseendet på fakturorna som Klarna och Svea har är rätt lika, Swecat har alltid gnällt på Svea i alla trådar jag har läst så där behöver du inte lyssna.
När det gäller supporten så är Klarna bättre på detta, Svea har varit rätt omständiga när jag har behövt support där.
Angående din 2:a så nekar Klarna och Svea ungefär lika många kunder men det känns som att det är en liten större andel kunder som väljer faktura nu när jag kör Klarna.
Se till att du hittar det bästa avtalet och var en hård förhandlare så ska det gå att få ner priserna rejält hos både Klarna och Svea.
Lycka till!
|
Tack för ett mycket bra svar!
Nu kommer jag köra en av dom mot några oscommerce butiker som dom båda har färdiga moduler mot, har du även någon erfarenhet där vilken av dom som blir minst manuellt jobb när man är installerad o klar?