Men SD har släppts fram. Problemet är väl att SD har väl inga politiker att skicka fram. På youtube hittar man om klippta video med debatt mellan deras partiledare och SAP partiledare. Där är problemet med internet idag, man kan sprida budskap som är manipulerade och fixade för att passa ens syfte.
SD har släppts fram både i debatt artiklar och fått mycket uppmärksamhet än övrig 4% partiet. SD är fortfarande ingen riksdagparti. SD finns inte ens i Stockholms området ( Med något undantag ) .
PP har inte alls fått samma uppmärksamhet som SD, så din kritik är nog lite orättvis.
Läser man lokal pressen som SydSvenskan, så syns SD där. Men SD är ett skåneparti, därav skriver inte Stockholms tidningarna om dem. SD riksdags kandidater är från Skåne, inte från Stockholm
Jag tycker PK media är allders för snälla emot SD, de bör ha ett reportage om deras historia, gärna samma sak om SAP också och V också. Överhuvudtaget är pressen för snäll emot politiker, man bör granska dem hårdare. Vissat vad det ha presterat i olika församlingar under mandatperioden.
Varje politiker kostar samhället x antal miljoner om året, bör väljarna få göra bedömning, är den här politiken ett bra val för mig?
Citat:
Ursprungligen postat av guran
Om en demokrati ska fungera måste alla åsikter släppas fram. Annars blir det aldrig en demokrati. Att SD växer betyder att något är fel med de andra partierna och de får en signal att se över vad de gör fel.
Det som förvånar mig är att de andra partierna aldrig sakligt kan bemöta de påståenden som SD framför. För mig känns det som om de andra partierna inte vågar ta en saklig debatt med SD. På grund av det så hittar de på saker om demokrati och odemokratisk metoder och att SD ska bemötas med tystnad och vända ryggar, för då slipper de debattera med dem.
I detta land får man inte inte ens andas en antydan om något positivt med SD för allt ska vara så förbaskat politiskt korrekt.
|