Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-23, 19:22 #63
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Sverige är ett invandra land, 60% av Svenska spårket är lånat från Tyskan. Jag ser inte invandrare som något stort problem, däremot tycker man skall vara hårdare emot dem som inte kan anpassa sej...Vilken flesta invandrare gör.

Det är lite för lätt att bli Svensk medborgare, jag tycker vi skall låna lite av tyska regelverket vad det gäller medborgarskap.

Problemen är dock oftast sociala, problemen i Rosengård är extrema och oftast är det bråk makare bakom . Alltid när det lågkonjentur så riktas hatet emot invandrare. Så var början på 1990 talet , då Ny demokrati kom in och så är det nu.. Man gör det enkelt för sej.

Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73 Visa inlägg
Jag hävdar att invandringen har gynnat Sverige och kommer att gynna sverige i framtiden. All den här skräck för invandring är bara komisk. Jag gissar på att en stor andel här på WN har invandrade anfäder några generationer bakåt i tiden.

Flera av våra mest framstående "Svenskar" genom tiderna har varit "invandrare" eller barn till invandrare.

"Invandrare" är dessutom i högre grad egna företagare än "Svenskar", något som desperat behövs för att klara tillväxten.

Att det finns uppenbara sociala problem ska man dock inte sticka under stol med, men att skylla det på invandrarna i sig är absurt. Tänk på det nästa gång du köper pizza.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat