Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-23, 14:32 #54
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Om vi tar burka t ex. och jämför så skulle inte det vara så uppskattat om min flickvän gick runt i bikini och kort kjol i Förenade Arabemiraten för att vi gör så hemma i Sverige.

Senast var fotbollsspelaren Christians Wilhelmssons flickvän.

"Oksana avslöjar hur hon tvingas bära abaya och inte får köra bil i Saudiarabien."

Då kan man undra varför inte kvinnorna från islam klär sig som svenska kvinnor när svenskar kvinnor är mer eller mindre tvungna att klä sig som kvinnor från islam när man har flyttat dit, som i Oksanas fall. Om man nu inte vill få ett nackskott på torget eller få halsen avskuren av någon islamistisk fundamentalist som väldigt många muslimer är.

Just det här är på väg att hända mer och mer. Var också ett annat fall där en muslimsk man fick skadestånd för att han inte hälsade på en kvinna vid en anställningsintervju. Om jag då söker arbete i Förenade Arabemiraten och det kanske är en kvinnlig chef och hon inte vill skaka hand med mig. Kan jag då kräva företaget på åtskilliga hundratusen för att dom kränker min religion? I Sverige hälsar vi igenom handslag som exempel.
Allvarligt? Du tycker alltså att eftersom det finns andra samhällen som inte är lika öppna och toleranta som det svenska så ska vi gå tillbaka i utvecklingen och vara lika trångsynta som SD? Det var bland det dummaste jag hört. Jag saknar ord...

I ditt sista exempel så är du helt vilsen också. Det var inte företaget som krävdes på skadestånd utan Arbetsförmedlingen eftersom de nekat honom fortsatt ersättning på grund av incidenten. Jag litar på att tingsrätten gjorde en riktig bedömning i ärendet.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 14:49
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat