Nu måste jag bara få bumpa upp den här tråden.
Jag registrerade precis ett nytt webbhotellskonto hos Oderland där kraven jag hade var rätt specifika:
Stora filer skall gå att ladda upp via webbplatsen som kontot ska användas till.
Därför behövde jag generösa värden på bland annat följande inställningar:
upload_max_filesize, max_execution_time samt memory_limit.
Ett annat behov (dock ej ett krav) var att kunna använda ImageMagick på servern.
Efter försäkringar från supporten om att filuppladdningsinställningarna skulle vara möjliga så skickade jag in en beställning via deras formulär.
15 minuter senare får jag ett mail av Oderland med beskedet att mitt konto inkl. ImageMagick höll på att kompileras och att det snart skulle vara klart.
Nu sitter jag här en timme efter att jag lade beställningen och har full åtkomst till mitt nya konto. Att man dessutom får åtkomst till rätt avancerade inställningar via cPanel gör ju inte saken sämre.
Loopia och Binero i all ära, men när "mindre" webbhotell är riktigt bra så är det svårt att slå.
Jag har då aldrig stött på ett annat webbhotell som nästan med ett leende på läpparna skapar en unik konfiguration för deras webbhotellskonton.
Nu önskar jag mig bara att Oderland fixade en lika bra DNS-tjänst som LoopiaDNS.