Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-22, 11:52 #36
chilis chilis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 84
chilis chilis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 84
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Så om man som kund blir blåst och det felar så beror det på bristande erfarenhet och okunskap hos beställaren?

Alltså:

X lämnar in bilen till Y för att installera en stereo. Y installerar stereon men den fungerar inte som den ska. Det märker X efter 2 månader när han skulle spela upp mp3 filer. Men det är alltså X fel för att hans okunskap i beställningen; för att han antog att stereon skulle fungera.

Förstår man sig på webbutveckling så behöver man oftast inte gå till en annan för att utveckla en webbplats. Tänk på det!

Webbyråer som alla andra företag ska leverera det de har fått betalt för. Punkt slut. Sedan behövs självklart ett avtal, men det betyder inte att de gör rätt i att strunta i kunden.
X lämnar in bilen till Y för att installera en stereo. Y installerar stereon men den fungerar inte som det ska. Det märker X efter 2 månader.
Scenario A: X har godkänt resultatet utan att testa det tillräckligt. Dåligt skrivet avtal.
Scenario B: Produkten är av sådan art att fel kan upptäckas efter 2 månader. Självklart har X skrivit in detta i kontraktet och sista delbetalningen har inte betalats eftersom beta-testtiden är på 3 månader.
alt. X har inte testat slutprodukten tillräckligt mycket för att hitta felen men ändå gett ok till Y.
chilis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat