Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-22, 09:27 #5
yadis yadis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 66
yadis yadis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 66
Skriv avtal där kunden får ange hur många timmar per månad han eventuellt skulle kunna behöva din hjälp. Dessutom skriver ni in "inställelsetid", dvs hur många timmar/dagar efter han vill ha hjälp som du senast kommer börja jobba med det.
T.ex 2 timmar per månad och inställelsetid 2 dagar. Då fakturerar du för detta varje månad, oavsett om du gjort det eller ej. Överskrids timmarna så har ni skrivit in vad som händer då också, t.ex att du timdebiterar då eller inte behöver göra det direkt.
Du ska ha betalt för att alltid vara redo att fixa grejer, oavsett om du gör det eller ej.
yadis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat