Citat:
Ursprungligen postat av chilis
Meningen är inte provocerande. Den bygger på okunskap. Det finns hundratals (tusentals?) svenska företag som enbart jobbar med utveckling via distans. T.ex med Indier. Visst kan det fela, men felar det och man blir blåst så beror det oftast på bristande erfarenhet och okunskap hos beställaren. Allt är möjligt, men man ska ha klart för sig vad man ger sig in på.
|
Så om man som kund blir blåst och det felar så beror det på bristande erfarenhet och okunskap hos beställaren?
Alltså:
X lämnar in bilen till Y för att installera en stereo. Y installerar stereon men den fungerar inte som den ska. Det märker X efter 2 månader när han skulle spela upp mp3 filer. Men det är alltså X fel för att hans okunskap i beställningen; för att han antog att stereon skulle fungera.
Förstår man sig på webbutveckling så behöver man oftast inte gå till en annan för att utveckla en webbplats. Tänk på det!
Webbyråer som alla andra företag ska leverera det de har fått betalt för. Punkt slut. Sedan behövs självklart ett avtal, men det betyder inte att de gör rätt i att strunta i kunden.