En ren gissning bara. Vad tror ni domänen kostar att köpa
www.facebook.com?
För övrigt använder jag mest Facebook för att spela spel, som FarmVille, My City och Social City. Tycker också det är märkligt att man har så förbannat många kompisar på sin lista som aldrig ens pratade med under skolgången.
Jag har till exempel nästan 300 vänner på min lista och kanske 20 av dessa umgicks jag med under skoltiden och idag har jag inte kontakt med någon alls om jag ska vara ärlig.
Jag blev medlem hösten 2008 på Facebook. En kompis tipsade mig om sajten och jag förstod ingenting utav vad det var för något förrän jag såg hur många vänner som var medlem där. Kul också med att man får se bilder på dom och vad dom sysslar med idag. Två kompisar har rest som idioter de senaste åren och det kunde jag nästan förstå men alla andra nästan 300 vänner gör det jag trodde att dom skulle göra.
Något som jag tycker är lite dåligt är att spelen är i Flash vilket segar ner datorn totalt. När jag sitter på FarmVille och ska rensa och kanske vill få upp en annan sida så kan det ta upp mot en minut innan den har laddat klart.
Annars, en bra idé av Mark Zuckerberg. Men är det sant att Facebook kommer från och med Juni/Juli kosta pengar att använda? Var nämligen en fågel som viskade det i mitt öra att kostnaden kommer att vara 29kr/mån för användning.