Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-21, 12:02 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.J Visa inlägg
Intressant med din analys.
Vi har för det första inte högskolan som målgrupp. Vi har två olika målgrupper
Vi riktar oss till gymnasieelever och grundskolan (åk8,9)

Det som får konkurrenter att darra är att du som medlem kan tjäna pengar på dina uppsatser och medlemskapet är gratis. Detta medför att skolungdomar får en "morot" att utvecklas i den akademiska förmågan.

Vi har skapat en schematjänst som är unik för varje medlem och som hjälper dig att hålla reda på vilka dagar du har inlämningar, prov och läxor.

Självklar har vi inte samma uppsatsnätverk än så länge men det är ju ganska självklart. Vi ökar med stormsteg och får mycket positiv respons och tills lansering hösten 2010 har vi en stabil uppsatsdatabas.
Målgruppen är viktig, då jag inte förstod det av webbsajten vem den riktade sig till. Hade ni haft Universitet och högskolor så hade det varit en direkt konkurrent till uppsatser.se och då hade ni haft det svårt. Uppsatser.se är även den gratis!

Men en fråga som kvarstår är hur ni ska få besökarna att vilja besöka sidan och hur ni ska få in pengar, så ni kan belöna de som lägger upp sina uppsatser? Den har jag inte förstått ännu.

Tänk på att du har minst 2-3 lite olika målgrupper du vänder dig till:

1) de som laddar upp sina uppsatser, de som får pengar
2) de som ska ladda ned uppsatser
3) de du ska tjäna pengar på kan eventuellt vara samma som nr 2 ovan.

Det verkar soim du har koll på målgrupp 1, men de övriga har du inte nämnt, och det är de som jag önskar få mer klarhet i hur du tänkt att du ska nå....

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-03-21 klockan 12:06
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat