Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2004
|
Du har satt dig själv i en väldigt svår situation. Att gå över från gratis till enbart betalda tjänster är inte det lättaste. Om e-post inte går att få fram till en gratiskund, vad gör man? Det är knappast möjligt att ringa upp eller skicka ut brev. Det hade i efterhand varit bra att kräva två e-postadresser varav den ena inte får vara hotmail.
I mina ögon är en kund en person som BETALAR för en vara eller en tjänst, alltså inte en person som enbart nyttjar varan eller tjänsten. Handlar det om en gåva så finns det således ingen kund inblandad.
Att driva gratistjänster med mycket användarkontakt är i längden inte särskilt givande i mina ögon. Då är det bättre att erbjuda kvalitativa betaltjänster där support kan motiveras. Jag tycker gott ni kan lägga på i örat på de gratisanvändare som blir arga då de förmodligen ändå inte kommer bli betalande kunder, åtminstone inte sådana ni gärna vill ha att göra med. Era betalande kunder ska inte behöva betala för tid som ödslas åt oförstående gratisanvändare.
Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-20 klockan 17:27
|