Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-20, 08:19 #7
SEOgeeks avatar
SEOgeek SEOgeek är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 34
SEOgeek SEOgeek är inte uppkopplad
Nykomling
SEOgeeks avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 34
Du kan ha 100% rätt i att de juridiskt sätt inte är kunder hos dig. Men det kvittar om de själva ser sig som kunder. Du kan kika på hur geocities gjorde när de stängde ner sin hosting. De sa typ "Uppgradera gärna, din hemsida stängs om ett år".

Jag tycker att du ska se dem med gratiskonton som potentiella betalande kunder och behandla dem väl. Men samtidigt sätta väldigt tydliga regler.

Här är ett förslag till lösning:
Inför reklam på gratiskonton och informera om detta. En annan lösning kan vara att begränsa trafikmängden. Om man överstiger x antal mb per månad, måste man uppgradera. Byt telefonnummer, och visa det nya telefonnumret bara för betalande kunder.

Motivera gratiskunder att uppgradera till betalda konton
* Ingen reklam
* Telefonsupport
* Upp till 10GB trafik (iaf mer än gratiskonton)

Jag tror att problemet är att de själva ser sig som kunder hos dig. Tänk på Hotmail, Gmail och Facebook. Jag tror att man som användare ser sig som nån sorts kund. Om de hade börjat ta betalt så hade alla gått i taket. Och dina gratiskunder ser dig just nu som en sån tjänst.

Hoppas du får några nya tankar om hur du kan göra med gratiskunderna.

Lycka till!
SEOgeek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat