Ämne: Skapa AB
Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-19, 09:46 #8
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Men jag vet inte, jag tycker egentligen upplägget ser seriöst ut. Vilket väl är en förutsättning för det i princip bedrägliga beteende man har. (Du Conny är ett dåligt exempel eftersom din kompetens på området vida överstiger den hos den tilltänkta målgruppen

Om man bortser från att Panlegis missbrukar det förtroende dom får när kunder lämnar ut sina kortuppgifter, och att man lägger på tjänster på fakturan som kunden inte beställt (eller som man sa skulle ingå) så tycker jag upplägget SÅ SOM DET PRESENTERAS låter ganska bra (säkert FÖR bra, vilket jag inser nu)

Om Panlegis faktiskt hade haft revisorer som man samarbetade med, eller "in-house" (vilket jag nästan förutsatte när det presenteras som "färdigregistrerat" på det sättet) så hade det varit en ganska bra service för 3480SEK.

Det som är fult är ju att man riktar in sig på kunder/människor som är i en situation som man VET kommer kosta (det är varken enkelt eller billigt att registrera företag, och SKA så inte heller vara kanske, eftersom det inte är vare sig enkelt eller billigt att DRIVA företag...) och då presenterar man en tjänst som säger "färdig" till ett visst pris, och sen har man ett utrymme på kanske upp till 25.000SEK där det ju tveklöst är billigare att fortsätta på inslagen väg, oavsett om Panlegis överdebiterar ens konto, eller försöker fulsälja extratjänster, eller om man ska ut med 10.000 extra i förskottsbetalning till en revisor...

Då är det troligtvis få som väljer att ta strid med dom. Jag såg även att dom är medvetna om bristerna i sina tjänster och söker revisorer till kontoret på Malta, tills dess vill jag påstå att begreppet "färdigregistrerat" är bedrägligt. och sen har dom bara förtroendefrågan och etikfrågan kvar att lösa...

Nu ser jag att en sökning på Panlegis förutom deras egna sidor resulterar i kritik mot deras bröstkampanj, och nu hit till WN, därför måste jag få fråga, är det verkligen bara jag som har dåliga erfarenheter av dom, med 20.000 kunder á 6000kr (+/-) så känns det som att det MÅSTE finnas fler...annars har ju firma Claes Zangenberg lyckats ganska bra

Panlegis söker revisor...

Senast redigerad av gummianka den 2010-03-23 klockan 05:58
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat