Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Jag skulle nog också bli lite irriterad om en kund försökte säga vad som är mitt jobb. Så länge hon följer sitt företags rutiner gör hon sitt jobb. Det går att bli sur på Dustin för att rutinerna är som de är, men samtidigt kan man ju förstå att de kanske inte vill ligga ute med två varor (med risk för att båda kommer fram och du sticker med dem).
|
Det kvittar om man blir sur eller inte. Kunden kommer alltid först. Det är VÄLDIGT oprofessionellt att vara otrevlig mot kunden även om kunden är otrevlig.
När man är på jobb så får man ta på sig jobb uniform. Ens personliga irritation lägger man åt sidan för man representerar ju ett företag.
Tycker det är väldigt dåligt av henne att vara otrevlig mot dig. Hon bör inte jobba u kundservice när hon inte ger kundservice.
Nolltollerans mot personer som är otrevliga mot kunder. Hon förstör väldigt mycket för dustin och det oacceptabelt att förstöra för ett företag bara för att man blir irriterad.
@ mynameisfredrik
Han är en betalande kund och bör behandlas bra! De bör göra allt för att behålla varenda kund och inte tycka att kunder är en "nål i en höstack".
Som sagt så jobbade hon i kundservice och såna här problem dyker ofta upp för dem. Kunden kommer alltid skylla på företaget och inte den som sköter leveransen. Det är på fortfarande Dustins ansvar att produkten ska levereras hem till kunden, jag menar de kan ju leverera med DHL, UPS eller någon annan än Posten.
Kunden beställer en produkt och sedan förväntar sig kunden självklart att produkten ska levereras så ert resonemang om att det är postens ansvar är HELT fel.
Om ni tycker att han bör behandlas som en nål i en höstack så är det nog ni som inte bör arbeta med det här.
@ TS. Ni bör självklart alltid räkna med sånt här. Beställ en ny och tala med kunden. Kom ihåg att det aldrig hjälper att ta ton. I verkligheten kommer man alltid längre genom att vara trevlig.
Är väldigt trött så ni får ha överseende med eventuell otydlighet