Citat:
Ursprungligen postat av Ara
har du någon spec på hur applikation ska fungera? Hade du nån kravspec? Vem hade ansvaret för att testa att det fungerade?
Och när du skriver " är det för mycket begärt att få en fungerande applikation som man betalat för?" vad EXAKT är det du har betalat för?
Om när du köper en tv så har du ju garanti (avtal) vilket du just nu verkar stå utan. Så tyvärr är det nog bara gilla läget och komma ihåg det nästa gång.
|
Jag skickade utvecklaren en nogran kravspec och sa att jag vill att den ska vara fullt fungerande, och detta innan jag bestämde mig för att välja ett samarbete med just honom. Jag har det i mina mail där det står att han har accepterat mina kravspec...
Jag vill så klart inte gå in för mycket på vad det är för applikation, men de flesta som skriver här tar det för givet att det är lätt att göra ett test osv. Men glöm inte att ni är utvecklare eller jobbar med detta, vi som inte kan så mycket om detta är väldigt lättlurade.
Men samtidigt så har man lärt sig att inte lita på vad folk säger, jag tog det för givet att jag skulle få det jag har betalat för dvs det som ingick i kravspecifikationen.
Jag driver en firma inom något helt annat än IT utveckling, men en sak vet jag. Skulle inte jag leverera något fungerande, samtidigt verkligen ansträngt mig för att mina kunder ska vara nöjda och förhoppningsvis återkomma...så skulle inte jag ha mat på bordet idag.