Citat:
Ursprungligen postat av YesBoss
Med all respekt så är detta skitsnack, när jag betalar för något så vill jag att det ska fungera! När man köper en tv så betalar man inte extra för att laga den om den inte fungerar? Bara för att jag har fått den levererad hem?
Jag är ingen programmerare och kan inte testa allt in och ut, är det för mycket begärt att få en fungerande applikation som man betalat för?
|
Om du inte har ett skriftligt avtal som du kan visa upp så är min ärliga bedömning att du inte kan komma med några krav i efterhand. Du har i och med att du betalade leverantören (eller börjat använda systeme i produktion) godkänt leveransen, det är så det fungerar.
Du har alltid möjlighet att efter att leverantören gjort sin leverans utföra et tacceptanstest, vilket f.ö. är mycket viktig att kunden gör. När kunden är nöjd så kan kunden endera skriva under ett avtal om att man accepterat leveransen eller betala fakturan, båda betyder att kunden accepterat leveransen som fullgod.
Har kunden då inte gjort en fullgod acceptanstest så han "rökt".
Detta belyser ÄNNU en gång hur viktigt det är med att ta det lugnt i beställningsprocessen och verkligen göra skriftliga avtal och att man tänker igenom vad avtalets innehåll är.