Medlem
|
|
Reg.datum: May 2009
|
|
Medlem
Reg.datum: May 2009
|
Webbyrån vägrar slutföra min webbsida- lite råd uppskattas
Vänder mig till er eftersom jag inte har en aning vad jag kan göra, jag anlitade en webbyrå där jag och utvecklaren har diskuterat via e-post fram och tillbaka vad jag vill ha och hur jag vill att webbsidan kommer att se ut.
I hans e-post skriver han att webbsidan kommer ta 14 till 30 dagar att utveckla beroende på buggar osv, det lät bra och han började med webbsidan. Nu har det gått två månader och sidans viktigaste "tjänst" fungerar inte och jag sitter med en ej fungerande sida och har inte en aning om vad jag ska göra.
Jag har betalat allt till webbyrån men upptäckte inte felet förens nu, han skjuter upp det konstant och nu ignorerar utvecklaren mig. Svarar inte på telefonen osv.
Jag har lagt alla mina pengar på denna webbsida trots att det inte är väldens summa, men det är fortfarande alla pengar jag ägde. Och nu har jag inte ens råd att anlita en annan webbyrå för att slutföra jobbet.
Vi/jag har inte skrivit på något avtal, men finns många e-post där en specifikation beskrivs klart och tydligt. Och att han godkänner dom och ger mig ett pris samt deadline.
Vilka åtgärder kan jag åta mot honom, jag vill ju inte egntligen göra detta. Jag vill ju bara få min webbsida färdig.
Men jag tänkte hur jag kan "pressa" honom så att han vet att han måste slutföra sitt arbete?
Vilka åtgärder kan jag åta som sagt?
|