Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-17, 14:18 #1
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard Revisor saltar fakturorna?

Hej,
För att göra en lång historia kort så använder jag mig av en revisionsbyrå som i sin tur har revisorer som är egna under deras namn.
Det har börja gå lite knackigt för firman och då har ägaren bett revisorerna att salta fakturorna med (jobbad tid * 1.3) Detta har jag fått reda på av oberoende källor som sedan har bekräftats.

Detta har fått som följd att några revisorer (bland annat min) har lämnat firman och kör eget.
Jag följer såklart med och ber att få hämta ut mina papper (eftersom dom som lämnar blir av med nyckel med omedelbar verkan osv..)

Där är bakgrunden. Nu till det som är min fråga, jag fick sedan en slutfaktura från firman där jag var kund på ca 4000 jag tycker det låter mycket och går in för att be om underlag för fakturan.
Svaret jag får är att det finns inget underlag mer än antal verifikationer som jag har lämnat in. Då har dom räknat ut den arbetade tiden enligt följande (xxx verifikationer * 5 minuter) för att få ut antal timmar som är jobbade.

Nu undrar jag, kan det verkligen ta 5 minuter per verifikation ? Detta grundar sig såklart i upprinnelsen till detta, själva saltningen av fakturorna.

Jag har själv inte en blekaste aning om detta så någon med insyn får gärna svara.
PHREDATOR är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat