Ämne: KTH-attacken?
Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-17, 00:11 #33
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av whizzter Visa inlägg
tartar: Paralellerna drar jag för att försöka få fram en kulturell kontext. Vad som är försvarbart är ju helt beroende av en sådan kontext. Irrationellt rädda är nog inte i en majoritet men dom är nog många och lägger ner nog mycket tid för att sätta agendan politiskt och på andra sätt trots att folk i allmänhet inte bryr sig ett jota eller håller med dom alls. Som exempel är det ju förbjudet för ungar att kasta snöbollar på massor av skolor nuförtiden.

Sätt våra reaktioner i kontrast mot hur man skulle reagera på ett bombhot i t.ex. Kina eller Israel. (Vet ärligt talat inte helt hur dom skulle reagera men i Kina är dom ju inte lika anala över människolivs värde).

Den poäng jag försöker komma fram till är att i vår jakt på en utopi där ingen behöver vara ledsen totalt tappat initiativet till framsteg.
Akademiskt svammel.

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Inte samma sak som jag menar, nu snackar jag där någon anmäller ett bombhot eller något och det faktiskt är en riktig bomb eller något. Eller något som verkligen utlöstes.

Att någon skickar en brevbomb till någon är ju en helt annan sak. Samma sak att någon skriver att dom ska gå ut att döda massa på ett forum är inte samma sak som att en galning bara går ut och gör det utan att hota om det innan.
Inte fullt så akademiskt svammel.

Ingetdera av inläggen har någon som helst verklighetsförankring. Folk i allmänhet vill bli informerade om alla hot och skyddas i den mån det går. Är rätt säker på att 95% håller med mig.

Patrik: Man skulle ju kunna lägga ner allt vad regering, polis och myndigheter heter och leva som man gör i vissa afrikanska paradis. Kanske kunde vara nåt?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat