Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-14, 17:53 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Om de länkar till dig med sökmotorvänlig länk (klickbara, html, ej nofollow) så tjänar du på det ur seo-synpunkt. Länkarna visar för Google att din sida är en auktoritet inom branschen.

Därmed inte sagt att det är ok för dem att ta dina texter utan att fråga. Till att början med bör du ta skärmdumpar som dokumenterar stölden. Därefter bör du fråga dig själv vad du vill ha ut av en eventuell rättstvist. Därefter kontaktar du resebyrån och framför dina krav. Vänligen, men bestämt.

Befinner ni er i en konkurrenssituation? Personligen så hade jag gärna lånat ut texter emot länkar. Så länge som de länkar till dig så är det bara deras kopior som riskerar att filtreras bort pga duplicate content i Google. Hade jag varit du så hade jag varit glad över länkarna. Jag hade kontaktat dem och sagt att de får använda materialet så länge som de direktlänkar till källan och att jag kommer kontrollera med jämna mellanrum att länkarna ligger kvar.

Men det är som sagt min syn på det hela. Rent juridiskt har du all rätt i världen att stämma dem. Kontakta i så fall en jurist. Vill du inte ha pengar, utan nöjer dig med att de plockar bort länkarna så brukar det annars räcka med ett lagom hotfullt mail till tjuven (efter att du säkrat bevis med skrämdumpar naturligtvis).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat